Вівторок, 17 листопада 2015, 01:41

АТ «Грузинська залізниця» розпочала проект впровадження систем SAP з використанням технології SAP HANA

АТ «Грузинська залізниця» 2013 року почала системний пошук можливих рішень типових для багатьох державних підприємств проблем, пов'язаних з архаїчністю технологій обробки інформації, використанням даних з багатьох джерел і з історично сформованої «клаптикової автоматизації». Велика кількість об'єктів експлуатації (зокрема, мостів - 1422, тунелів - 32, пасажирських вокзалів - 22 та навантажувальних станцій - 114), персоналу (близько 12 тис.), відсутність сучасних інструментів фінансової аналітики, бюджетування, а також неповна автоматизація виробничих бізнес-процесів роблять це завдання дуже складним.

Для того, щоб стати частиною сучасних транспортних коридорів, що зв'язують Європу й Азію, які отримали назву Сучасний Шовковий Шлях, потрібні були радикальні і рішучі кроки з реінжинірингу організаційної структури і бізнес-процесів, корінному оновленню, зміні і впровадженню сучасних інформаційних технологій, що забезпечують повний, достовірний інформаційний супровід бізнес-процесів АТ «Грузинська залізниця» в реальному масштабі часу, а також аналітику всіх сфер її діяльності.

2014 року, за результатами науково-технічного аудиту була розроблена і затверджена стратегія розвитку інформаційних технологій, орієнтована на стратегію розвитку бізнесу. У ході реалізації ІТ-стратегії АТ «Грузинська залізниця» придбала ліцензії на використання програмного забезпечення компанії SAP AG (SAP Business Suite, SAP Business Objects BI Suite, SAP Planning and Consolidation Management (BPC), SAP Profit and Cost Management (PCM), SAP S/4HANA и SAP HANA).

У 2015 році над дизайном та впровадженням комплексної інформаційної системи працювали спеціалісти компанії «Софт-Рейтинг Консалт», партнера компанії SAP в Україні і Грузії з 20-річним стажем. Крім того, до проекту залучалась компанія Orianda Solutions AG (Швейцарія). Всього в проекті було задіяно більше 30-ти консультантів.

В проектну команду АТ «Грузинська залізниця» входило більше 100 власників бізнес-процесів, аналітиків та ІТ-фахівців.
Керівництво АТ «Грузинська залізниця» 23 жовтня 2015 провело стартові збори з учасниками проекту і оголосило бізнес-результати, яких очікує від його реалізації.


У проектні завдання входить автоматизація наступних бізнес-процесів і функціональних сфер:
  • Планування та контроль виконання бюджету
  • Бухгалтерський і податковий облік
  • Контролінг і управління прибутковістю
  • Формування консолідованої фінансової звітності
  • Казначейство
  • Управління матеріальними потоками, закупівлі
  • Збут
  • Технічне обслуговування та ремонти обладнання
  • Управління персоналом та розрахунок заробітної плати
  • Бізнес-аналітика
Особливістю проекту є реалізація технологій SAP, які принципово відрізняються від тих, які раніше SAP пропонував як стандарт для впровадження. Йдеться про обробку даних в технології «in-memory», яка здійснює можливість одночасної роботи в режимі реального часу на одній інформаційній платформі SAP HANA сотень і тисяч різних бізнес-користувачів, як рядових, що виконують завдання з управління бізнес-процесами, так і керівників та аналітиків, які отримують інформацію про стан бізнесу з багатьох джерел.

У проекті передбачене використання СУБД - SAP HANA, що дає можливість роботи бізнес-застосунків, що входять в SAP Business Suite і SAP Business Objects BI Suite на принципово новій платформі, а також вже реалізованого в 2015 році компанією SAP бізнес-застосунку для управління фінансами Simple Finance for HANA (входить в пакет бізнес-застосунків SAP S/4HANA).

Управління та підтримка працездатності в складних умовах експлуатації всіх численних об'єктів, управління персоналом і фінансами набуде проактивного та сучасного характеру, що дозволить відповідати вимогам споживачів щодо рівня логістичного сервісу провайдерів транспортного коридору Азія-Європа.

Компанія «Софт-Рейтинг Консалт» впевнена, що проектна команда фахівців України, Швейцарії та Грузії виконають всі проектні завдання якісно, в строк і в рамках бюджету.